Четвер, 19.10.2017, 01:11
Український Новокозачин
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [1131]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 180
Статистика
Форма входу
 Каталог статей
Головна » Статті » Мої статті

Як раніше жили без слова «креативний»?
Як раніше жили без слова «креативний»? Питання суттєве, бо останнім часом ввернути модне словечко стало, вибачте за тавтологію, модно. Але нове слово можна пережити і проковтнути вдавшись до тлумачних словників та з’ясувавши, що без нього можна було б прожити і не вмерти. «Прожити і не вмерти!» - гарне гасло для довгого і щасливого життя… Назва міжнародного форуму "Єлисаветград – креативне місто" оголила ще одну проблему – проблему міста,  міста якого немає на мапі, міста ретро-мрії російських шовіністів.
 Так що «креативного» відбулося в Кіровограді, який 21-й рік силоміць знову перетворюють у ретро-мрію російських шовіністів Єлисаветград ? 21 січня вперше в Україні у Кіровограді відбувся Міжнародний форум "Єлисаветград – креативне місто". У рамках форуму спеціальний гість - британський експерт зі світовим ім'ям з інноваційних технологій, гуру у питаннях розвитку міст Чарльз ЛЕНДРІ – упродовж 5 днів «вимірював пульс міста», знайомлячись з його політичною та культурною елітою, представниками місцевого бізнесу, учнями і студентами. Адже для концепції креативного міста Чарльза ЛЕНДРІ, як і для поняття креативу в цілому, основоположними засадами є творчість, мистецтво у всіх його проявах, що не просто поліпшує умови життя чи навколишнє середовище, яке оточує жителів певної території, це, перш за все, самі люди, їхня здатність образно мислити, уявляти і втілювати в життя власні ідеї. «Людський розум, бажання, мотивація, уява і творчий потенціал замінюють основні ресурси – місцезнаходження, природні надбання і доступ до ринку. Креатив тих, хто живе і керує містами, визначає майбутній успіх територій», - стверджує Ч.ЛЕНДРІ. Сьогодні новою валютою за глобальними мірками, як доводить британський соціолог, стали уява і творчість.
Разом з британським експертом взяли участь у форумі фахівці з Росії та українські знавці розвитку та брендингу міст. Ідею креативного міста з огляду на українські реалії життя проаналізували директор Київського центру соціальних досліджень «Софія» Володимир ЛУПАЦІЙ та директор Київського інституту трансформації суспільства Олег СОСКІН. Президент «Дому Європи» із Санкт-Петербурга Ніна ЛІТВІНОВА представила концепцію міста, яке повинно постійно навчатися. А от ідеї брендингу міста, розроблені московським експертом Європейського інституту маркетингу Денисом ВІЗГАЛОВИМ саме для Кіровограда, дістали чимало схвальних відгуків від учасників форуму. Озвучив кілька пропозицій для Кіровограда і київський політтехнолог Денис БОГУШ.
Разом із усіма мерами міст Кіровоградської області форум відвідали міські голови Миколаєва, Житомира, Алчевська, Кривого Рогу, Черкас та представники мерій Львова і Вінниці. Адже організатори заходу ставили собі за мету надати керівникам не лише Кіровограда, а й інших українських міст практичні знання з інноваційних стратегій розвитку територій, інститутів самоврядування та громадянського суспільства.
Ініціатор проведення у Кіровограді міжнародного форуму, голова Кіровоградської облдержадміністрації Сергій ЛАРІН висловив сподівання, що форум сприятиме налагодженню якісно нового діалогу між місцевою владою і громадою (як того вимагає Президент України – бути обличчям до людей), і надасть нового імпульсу для розвитку Кіровограда. "Наше завдання працювати на регіон, на Україну. І тоді нас поважатимуть у світі, з нами рахуватимуться, і ми дійсно станемо центром Європи", - підкреслив С.ЛАРІН.
Перший заступник голови Кіровоградської обласної ради Олександр ШАТАЛОВ, окреслюючи мету і завдання форуму наголосив, що місцева влада серйозно зайнялася вирішенням проблеми відтоку молодих кадрів з міста. Молодих амбітних людей з кожним роком все менше й менше хвилює доля рідного міста, вони не зацікавлені в тому, аби жити і працювати у Кіровограді. «Міжнародний форум «Єлисаветград – креативне місто» – це початок створення довгострокової програми стратегічного розвитку Кіровограда, пов’язаної із маркетингом та брендингом території», - зазначив він.
 Пишуть, що процес творення  «креативного міста» поступовий і може бути досить тривалим. Але, як запевнив Ч.ЛЕНДРІ, проведення подібного заходу у Кіровограді – це вже прояв креативності, тому можна з упевненістю стверджувати, що старт для творення успішного креативного міста вийшов вдалим. Але того  міста немає на мапі, а значить мабуть немає за що, і з кого питати за результат. Але PR здійснено, і курява міжиочі пущена.
Креатив і креативність – як слово, так і саме поняття не нове. Бути креативним – це на часі?! Скоріш – це вже норма. Сьогодні термін "креативність" застосовується у будь-якій галузі і сфері життя.
Креат́ивність — (лат. creatio — створення) — новітній термін, яким окреслюються «творчі здібності індивіда, що характеризуються здатністю до продукування принципово нових ідей і що входять в структуру обдарованості в якості незалежного фактора». Раніше у літературі використовувався термін «творчі здібності», однак пізніше почав витіснятися мовним запозиченням з англійської мови (creativity, creative). В російській мові, на думку професора І.Мілославського, терміном «креативний» позначається творчість, що «не тільки висуває ідеї, але й доводить їх до конкретного практичного результату. А слово «творчий» (рос. творческий) залишається зі своїм вихідним значенням, що не розрізняє діяльність результативну й, навпаки, безрезультатну.»
  От і виходить, що креативний план в стадії творіння, а справжня креативність дуже далеко, бо до нествореного плану потрібні відсутні чималі кошти. Але, як зручно говорити красиво,  як про майбутнє Великих Васюків – всі слухають, хтось можливо захоплено вірить, але якщо тряхнути головою, то марево розсіюється і навкруги з’являється дійсність з ритвинами  на вуличному асфальті, будинки з дірявими дахами та інші «принади»  реального життя. А до того зіяє велика глибока прірва між креатином форумів, на які до речі йдуть чималі гроші, і дійсністю, що стоїть понуро і невиправно з «укором в очах» через брак згаданих раніше грошей. Креатив життя набагато відстає від креативу не збиткових фантазій та марень, в яких комусь зручно існувати… Все для креативу, «все для людей» ?
  Як раніше жили без слова «креативний»? Питання суттєве  для сьогодення, бо останнім часом ввернути модне словечко стало, вибачте за тавтологію, модно. Але нове слово можна пережити і проковтнути вдавшись до тлумачних словників та з’ясувавши, що без нього можна було б прожити і не вмерти. А от креатин, вибачте за настирне нагадування, грошей просить, яких всюди не вистачає досі «некретивному», але реально присутньому на всіх мапах  місту Кіровоград. Вартість та кошторис форуму не розголошується, і не обговорюється, але зрозуміло, що якусь цілу вулицю заасфальтувати б вистачило.

Анатолій Авдєєв
Категорія: Мої статті | Додав: graf (04.02.2012)
Переглядів: 107 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2017
Пошук
Друзі сайту
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz