Трагічно загинув у ДТП відомий
кіровоградський митець художник Анатолій Дворський. Зустрівши
на вулиці цю просту на вигляд людину нікому на думку і не спаде, що перед вами
митець, згусток уяви і фантазії якого створив сотні талановитих картин, мозаїк,
створив нові техніки та щедро ділиться досвідом та вмінням з своїми учнями. Кілька років тому
митець змінив стиль та напрямок творчості, а також став використовувати
нову авторську техніку з використанням скла акрилу та фарб. Картини митця є по
суті двох площинні , коли перше фонове зображення малюється на акрилі, а друге
контури одного чи двох кольорів малюється на склі, що накладається зверху. Анатолій Дворський був( дуже болячи вживати це
слово) багатогранним митцем з розвиненою уявою.Перехід у новий образотворчий
стиль, дехто з колег митця вважає сміливим кроком. Крім живопису, в
якому Анатолій Дворський сміливо експериментував, в його арсеналі робота по дереву, з склом, металі та кераміці,
працював і у монументальному мистецтві. У формотворчих
пошуках митця є відчутним вплив західноукраїнської та східноєвропейської
модернової традиції, що формувалася на стику ХІХ-ХХ століть.А витоки митця суто
місцеві, бо народився він на Кіровоградщині у селі Мечиславці, що подарувало
Україні ще і Михайла
Поплавського. Навчався художник у Київському художньо- промисловому технікумі
та Львівському державному інституті прикладного та декоративного мистецтва та
факультеті художньої кераміки. Потім працював художником-оформлювачем
Кіровоградського художньо-виробничого комбінату Художнього фонду України, брав
участь у обласних та всеукраїнських художніх виставках, аз 1999 року став
членом Національної спілки художників України.
В Кіровоградській області
Анатолій Дворський ще відомий, як автор багатьох монументального жанру, серед
яких обємні гріфіті Будинку культури По бузького нікелевого комбінату, мозаїчне
панно кінотеатру «Ятрань» в Кіровограді, розписом «Життєдайна вода» в
Смоліному, триптихом «Материнство», «Музика», «Танець» на будинку РАГС у
Петровому та панно «Муза Науки» на фасаді головного корпусу Кіровоградського
національного технічного університету. Також Анатолій Михайлович є автором
керамічних скульптур «Марсіанка», «Ворона хитра», «Рекордистка».
В своїй творчості художник звертаєтавсяя до духовної культури наших пращурів, шукав образи в релігійних та міфічних сюжетах.
Образи в сюжетах його картин насичені архаїчною силою, енергією дії та рухом.
До таких робіт митця належать «Поклик Люцифера», Тореадор», «Пегас» та інші.
Кольори в картинах митця підкреслені графікою ліній та мовою орнаменту. З під
пензля чи пера митця виходять фантазії , фігури сонця та вітру. Алегорії
животворної сили кохання та космічний хаос присутні у роботах «Радість «
Кохання», « Весняна зваба», Польова царівна». Завдяки саме цим останнім
роботам, 55 з яких експонуються нині Анатолій Дворський став у 2007 році
лауреатом обласної премії у сфері образотворчого мистецтва та мистецтвознавства
імені Олександра Осмьоркіна у номінації «Новітні спрямування».
Анатолій Михайлович активно займався
викладацькою роботою з скульптури, макетування, пластичної анатомії та
іконопису на одній з кафедр Кіровоградського інституту регіонального управління
та економіки. Серед його робіт і пам’ятний знак присвячений сотнику Марку Мамаю
у Мамаєвому Яру під Цибулевим, у місці, яке стало об’єктом паломництва
українців з різних світів.
Скорбота про непоправну втрату стискає серця
його рідних та друзів, яких у Анатолія Михайловича було чимало/ Анатолій Авдєєв
|