Нещодавно на очі нашим журналістам абсолютно випадково серед сотень
рішень нашої міської влади потрапив проект рішення, в якому зазначалося,
що міськвиконком має намір утворити громадську організацію. Це
викликало подив тому, що цей виконавчий орган переважно утворює
комунальні підприємства і ми не змогли згадати жодного випадку, за
останні кілька років, коли утворювалася саме громадська організація. Нам
вдалося дістати докладний проект рішення, в якому зазначалося, що
міськвиконком має намір утворити громадську організацію «Громадське
формування з охорони громадського порядку «Кіровоград-Правопорядок». Ми
направили інформаційний запит на ім’я Кіровоградського міського голови
Олександра Саінсуса з проханням надати нам копію статуту цієї цікавої
організації.
У встановлений законом термін, з супроводжуючим листом керуючої
справами виконавчого комітету міської ради Л. Єльчанінової, таку копію
ми отримали. Те, що ми там прочитали, нас неабияк вразило. Власне,
повністю статут, ми наводимо нижче і виділяємо в ньому червоним
найцікавіші, на наш погляд, місця. Після його докладного вивчення постає
кілька питань та висновків. Так, наприклад, цікаво, що установчі збори
цієї загадкової організації відбулися 20 вересня 2011 року під
головуванням деякого В. В. Мержієвського. За більш, ніж два місяці, що
минули, жоден з міських керманичів ніде навіть словом не обмовився про
намір створити таку організацію.
Для тих, хто не дуже обізнаний повідомимо, що вже багато років при
міському виконавчому комітеті функціонує, так звана, міська дружина, в
функції якої входить, наприклад, охорона самого приміщення виконкому,
забезпечення порядку на засіданнях сесії міської ради, виконкому та
інших, в тому числі, масових, заходах, що проводяться міською владою. Є
ще цілий ряд функцій, які покладають на міську дружину. Зокрема, вони
іноді здійснюють моніторинг на міських маршрутах, чергують у
Ковалівському парку, біля центрального ринку та інше. Тому для чого
знадобилася нова структура та ще й з такими широкими, в тому числі
каральними, повноваженнями, які багато в чому дублюють функції міліції,
невідомо. Проте, насторожує той факт, про який ми писали в своєму
матеріалі «Міська рада, під посиленою охороною, подерибанила землю територіальної громади».
Під час однієї із сесій, коли розглядався чисельний земельний порядок
денний, для того, щоб потрапити в залу засідань треба було пройти два
посилених кордони охорони. Власне після цього, проект рішення про
створення цієї громадської організації почав активно просуватися по всім
демократичним щаблям. До цієї мотивації додаються також масові народні
невдоволення діями влади, які виливаються в протести. А назвати дії
нинішньої міської влади такими, які б подобалися більшості
кіровоградців, не повертається язик.
Тому міська рада і вирішила створити, згідно із статутом, фактично
воєнізований загін з власним штабом та озброїти його спеціальними
засобами. Ми вже писали, що це громадське утворення, фактично, перебирає
на себе, в значній мірі, функції міліції. Нагадаємо, що минулі
скликання міських рад щороку приймали, так звані, програми допомоги
міського відділу міліції, в яких була передбачена фінансова та інша
допомога для правоохоронців. Нинішня влада замість того, щоб збільшити
допомогу тим органам, які і мають слідкувати за правопорядком, вирішила
створити, фактично, свою міліцію під своїм командуванням. Цікаво, що
утримуватися, прямо чи опосередковано, ця організація буде за наш з вами
кошт. Адже, згідно з пунктом 49 статуту цього об’єднання, його майно
«може формуватися за рахунок майна, переданого органами місцевого
самоврядування», тобто за рахунок майна територіальної громади. Джерелом
фінансування цієї організації можуть бути «дотації або субсидії,
отримані з державного або місцевого бюджетів, державних цільових
фондів…», тобто, за рахунок платників податків. Також, фінансуватися
«оборонці громадського порядку» можуть за рахунок «коштів або майна, які
надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи
добровільних пожертвувань». Тепер можете собі уявити, яким саме чином
підприємці міста будуть «добровільно жертвувати» для цієї організації.
Цікаво і інше, в пункті 23 статуту виявляється, що начальник штабу цього
воєнізованого формування може «відкривати розрахункові рахунки у
відділеннях банків на свій розсуд»! Тобто, певна особа зможе фактично
самовільно розпоряджатися, в тому числі, майном та коштами
територіальної громади.
Що стосується цілей та завдань формувань, то цікавість викликають
права, закладені в пункті 9.4 статуту: «надання допомоги у боротьбі із
злочинами у сфері економіку, податкового законодавства…» та
«забезпечення безпеки дорожнього руху». Лише в цих рядках згадана
організація фактично підміняє собою УБЕЗ, ДПА та ДАІ.
Цікаво, що згідно з розділом VIII статуту члени цього об’єднання
зовоб’язані: «надавати, у межах наданих їм прав, допомогу народним
депутатам України, представникам органів державної влади та органів
місцевого самоврядування…». При цьому представники «міської міліції»
мають право: «перевіряти у громадян документи, що посвідчують особу,
складати протоколи про адміністративні порушення, здійснювати перевірку
документів у водіїв, застосовувати, в установленому порядку, заходи
фізичного впливу, спеціальні засоби індивідуального захисту та
самооборони» та інше. Щодо останнього виписано цілий розділ IX –
«Застосування заходів фізичного впливу і спеціальних засобів».
Переконані, що правову оцінку такому наміру міської влади мають дати органи прокуратури.
СТАТУТ громадської організації «Громадське формування з охорони громадського порядку «Кіровоград - Правопорядок»
Цей статут визначає основи діяльності громадської організації
«Громадське формування з охорони громадського порядку «Кіровоград -
Правопорядок» та є правовстановлюючим документом, на підставі якого воно
діє.
І. Загальні положення.
1. Громадська організація «Громадське формування з охорони
громадського порядку «Кіровоград - Правопорядок» (далі - Формування)
створюється відповідно до Закону України "Про участь громадян в охороні
громадського порядку і державного кордону".
2. Формування створюється як громадська організація на добровільних
засадах з метою сприяння органам місцевого самоврядування,
правоохоронним органам та органам виконавчої влади, а також посадовим
особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і
злочинів, захисті життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і
держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під
час стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій.
3. Правовою основою діяльності формування є Конституція України,
Закон України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і
державного кордону", інші закони України, акти Президента України і
Кабінету Міністрів України, рішення місцевих державних адміністрацій та
органів місцевого самоврядування з питань охорони громадського порядку і
державного кордону, боротьби із злочинністю та адміністративними
правопорушеннями, а також статут формування.
4. Формування є юридичною особою з моменту його реєстрації, має
рахунки в установах банків, печатку із власним найменуванням, штамп та
інші необхідні реквізити.
5. Формування відповідає за своїми зобов'язаннями усім належним йому
майном, від свого імені набуває майнові і немайнові права та обов'язки,
може виступати позивачем та відповідачем у суді, арбітражному та
третейському судах.
6. Офіційне найменування Формування українською мовою:
6.1.Повна назва Формування - Громадська організація «Громадське
формування з охорони громадського порядку «Кіровоград - Правопорядок».
6.2. Скорочена назва Формування - ГО ГФОГП КП.
7. Місцезнаходження Формування - Україна, Кіровоградська область, м. Кіровоград, вул. Калініна, 16, кв. 18.
7.1. Поштова адреса Формування - 25006, Україна, Кіровоградська область, м. Кіровоград, вул. Калініна, 16, кв. 18.
II. Основні завдання Формування
8. Основними завданнями формування є:
8.1. у сфері охорони громадського порядку:
- надання допомоги органам
внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської
безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам;
-
інформування органів та підрозділів внутрішніх справ про вчинені або ті,
що готуються, злочини, місця зосередження злочинних угруповань;
-
сприяння органам внутрішніх справ у виявленні і розкритті злочинів,
розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств,
установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у
забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою
бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх;
8.2. у разі виникнення надзвичайних ситуацій:
надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних
випадків чи правопорушень; участь у рятуванні людей і майна, підтриманні
громадського порядку.
III. Права формування
9. Для виконання своїх завдань формування та його члени мають право:
9.1) брати участь у забезпеченні охорони громадського порядку разом з працівниками органів внутрішніх справ;
9.2) вживати разом з працівниками органів внутрішніх справ заходів до припинення адміністративних правопорушень і злочинів;
9.3)
представляти і захищати інтереси своїх членів у державних органах та на
підприємствах, в установах, організаціях, навчальних закладах;
9.4) взаємодіяти з іншими органами громадської самодіяльності, що беруть участь у заходах, спрямованих на:
проведення індивідуально-профілактичної роботи з особами, схильними до вчинення адміністративних правопорушень і злочинів;
надання допомоги у боротьбі із злочинами у сфері економіки, податкового законодавства, а також пияцтвом, наркоманією, порушеннями правил торгівлі та упорядкування території міст, інших населених пунктів;
охорону природи і пам'яток історії та культури;
забезпечення безпеки дорожнього руху;9.5)
вносити до органів державної влади, органів місцевого самоврядування,
підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності
пропозиції щодо запобігання адміністративним правопорушенням і злочинам,
виникненню причин та умов, що сприяють їх вчиненню;
9.6) підтримувати зв'язки з відповідними громадськими організаціями інших країн з метою обміну досвідом роботи.
10. Формування провадить свою діяльність під контролем органів внутрішніх справ шляхом:
10.1) спільного, з працівниками органів внутрішніх справ,
патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних
вокзалах, в аеропортах, у місцях компактного проживання громадян,
розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів;
участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення
масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з
виконавчими органами місцевих рад;
10.2) взяття участі у здійсненні заходів правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень.
IV. Структура формування і територія, в межах якої провадиться його діяльність
11. У формуванні можуть бути створені такі структурні підрозділи, як загони, штаби тощо.
12. Формування мас місцевий статус і діє в межах міста Кіровограда.
V. Створення та діяльність керівних і виконавчих органів формування, їх повноваження
13. Вищим керівним органом формування є загальні збори членів формування (далі - загальні збори).
14. Загальні збори скликаються не рідше одного разу на рік.
15. Позачергові загальні збори можуть бути скликані на вимогу виконавчого органу, або не
менше 20 відсотків загальної кількості членів формування, чи на вимогу ревізійної комісії.
16. Не пізніше ніж за 10 календарних днів до дати проведення
загальних зборів члени формування письмово повідомляються про порядок
денний, дату та місце їх проведення.
17. Загальні збори є правомочними, якщо на них присутні не менше 50
відсотків членів формування. У разі відсутності кворуму визначається
нова дата і місце проведення загальних зборів, про що члени формування
письмово повідомляються додатково.
18. Рішення на загальних зборах приймаються простою більшістю голосів
і оформляються протоколом, що підписується головуючим та секретарем
загальних зборів. Протокол підлягає постійному зберіганню.
19. Рішення, прийняті на загальних зборах, є обов'язковими для всіх
членів формування, в тому числі тих, що не голосували за прийняття цього
рішення, крім рішень, що стосуються майнових прав і обов'язків членів
формування, які є обов'язковими тільки для тих членів, що голосували за
їх прийняття.
20. До виключної компетенції загальних зборів належить:
- прийняття статуту формування та внесення змін до нього;
- затвердження складу та обрання керівника виконавчого органу формування (начальника штабу) та його заступників;
- затвердження порядку прийняття та виключення громадян за їх заявою із складу членів формування;
- затвердження кошторису формування;
- прийняття рішення про припинення діяльності формування;
- затвердження порядку відшкодування витрат на використання приватних транспортних засобів;- затвердження річного звіту про діяльність формування та висновків ревізійної комісії;
- вирішення питання щодо сплати членських внесків та їх розміру;
- вирішення питання про призначення та розмір матеріального або іншого виду заохочення членів формування;
- затвердження структури формування;
- вирішення питання щодо відчуження основних фондів формування.
21. Для забезпечення поточної діяльності формування створюється
виконавчий орган (штаб), підзвітний і підконтрольний загальним зборам,
який обирається на термін не більше 4-х років
22. До компетенції виконавчого органу належить:
- підготовка кошторису формування, річного звіту про діяльність формування;
- ведення обліку посвідчень і нарукавних пов'язок членів формування;
- ведення документації, бухгалтерського обліку та подання звітності;
- організація проведення загальних зборів.
23. Керівник виконавчого органу (далі - начальник штабу) забезпечує
виконання рішень загальних зборів та рішень виконавчого органу, діє без
довіреності від імені формування, представляє інтереси формування у всіх
органах, структурах та організаціях, відкриває розрахункові рахунки у відділеннях банків на свій розсуд,
подає та отримує будь-які документи, що стосуються діяльності
формування укладає в межах своєї компетенції угоди (в тому числі
майнового характеру), розпоряджається коштами формування відповідно до
затвердженого кошторису.
24. Засідання штабу проводяться не рідше одного разу на три місяці і
скликаються начальником штабу. Рішення штабу приймається не менше ніж
2/3 голосів усіх його членів.
25. Для здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю
формування із числа членів формування обирається ревізійна комісія.
26. Порядок діяльності ревізійної комісії та її кількісний склад затверджуються загальними зборами.
27. Рішення загальних зборів щодо затвердження річного звіту про
діяльність формування, його кошторису, розміру членських внесків
приймаються з урахуванням висновків ревізійної комісії.
28. Ревізійна комісія зобов'язана вимагати позачергового скликання
загальних зборів у разі виявлення зловживань, вчинених членами штабу.
VI. Ревізійна комісія формування.
29. Контроль за фінансовою діяльністю формування здійснює ревізійна
комісія, яка обирається на термін не більше 4-х років, в складі
визначеному загальними зборами формування, в кількості трьох членів.
30. Голова ревізійної комісії формування обирається на засіданні ревізійної комісії формування.
31. Ревізійна комісія формування збирається при необхідності, але не рідше одного разу в три місяці.
32. Засідання ревізійної комісії формування вважається правомочним,
якщо в ньому приймає участь не менше 2/3 його членів, при цьому рішення
ревізійної комісії формування приймаються простою більшістю голосів
присутніх.
33. До компетенції ревізійної к належить:
- здійснення контролю за фінансовою діяльністю формування;
- здійснення перевірки фінансової діяльності формування за рішенням
загальних зборів формування або з власної ініціативи ревізійної комісії;
- перевірка правильності та своєчасності ведення обліку та звітності формування;
-
зобов'язання вимагати позачергового скликання загальних зборів
формування у разі виникнення суттєвої загрози інтересам формування або
виявлення зловживань, вчинених посадовими
особами формування;
- залучення до перевірки спеціалістів інших організацій та посадових осіб формування;
-
ревізійна комісія підзвітна загальним зборам формування. Матеріали
перевірок ревізійна комісія формування подає на розгляд загальним зборам
формування;
- членами ревізійної комісії не можуть бути члени штабу та інші посадові особи формування.
VII. Умови і порядок прийняття громадян до складу формування і вибуття з нього
34. До складу формування приймаються громадяни України, які досягли
18-річного віку, виявили бажання брати участь у зміцненні правопорядку
та здатні за своїми діловими, моральними якостями і станом здоров'я
виконувати на добровільних засадах взяті на себе зобов'язання.
35. Члени формування можуть брати участь у забезпеченні правопорядку
за місцем реєстрації формування після проходження відповідної правової і спеціально підготовки в органах внутрішніх справ та одержання в органі місцевого самоврядування посвідчення і нарукавної пов'язки члена формування.
36. Не можуть бути членами формування особи, які порушують
громадський порядок, особи, судимість з яких не знята або не погашена в
установленому законом порядку, раніше засуджені за умисні злочини, хворі на хронічний алкоголізм
або наркоманію, визнані в судовому порядку недієздатними чи обмежено
дієздатними та інші особи у випадках, передбачених законами України.
37. Громадяни приймаються до складу формування та виключаються з нього за їх заявою у порядку, встановленому загальними зборами.
У разі вчинення членом формування діяння, несумісного з подальшим
перебуванням його у складі формування, або несумлінного ставлення до
виконання своїх обов'язків члена формування може бути виключено із
складу формування рішенням загальних зборів за поданням виконавчого
органу.
VIII. Статутні обов'язки та права членів формування
38. Члени формування зобов'язані:
- брати активну участь в охороні громадського порядку, припиненні адміністративних правопорушень і злочинів та запобіганні їм;
- під час виконання обов'язків з охорони громадського порядку мати особисте посвідчення та нарукавну пов'язку члена формування:
-
доставляти до органу внутрішніх справ або громадського пункту охорони
порядку осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, з метою його
припинення (якщо вичерпано інші заходи впливу), для встановлення особи
порушника, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі
неможливості скласти його на місці вчинення правопорушення (якщо
складення протоколу є обов'язковим);
-
надавати у межах наданих їм прав допомогу народним депутатам України,
представникам органів державної влади та органів місцевого
самоврядування у їх законній діяльності, якщо в цьому їм чиниться
протидія або загрожує небезпека з боку правопорушників.
39. Члени формування під час виконання своїх обов'язків з охорони
громадського порядку після обов'язкового пред'явлення посвідчення члена
формування мають право:
- вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних правопорушень і злочинів;
- у разі виникнення підозри у вчиненні адміністративних правопорушень і злочинів
перевіряти у громадян документи, що посвідчують їх особу;-
разом з працівниками органів внутрішніх справ затримувати і доставляти
до органу внутрішніх справ або громадського пункту охорони порядку осіб,
які виявили злісну непокору законним вимогам члена формування і не
виконують вимог щодо припинення адміністративного правопорушення;
- складати протоколи про адміністративні правопорушення;-
входити до клубів, кінотеатрів, стадіонів, інших громадських місць і
приміщень за згодою власника чи уповноваженого ним органу для
переслідування правопорушника, який переховується, або припинення
адміністративних правопорушень чи злочинів;
- у невідкладних випадках використовувати транспортні засоби, що належать підприємствам, установам, організаціям або громадянам
(за їх згодою), крім транспортних засобів дипломатичних, консульських
та інших представництв іноземних держав, міжнародних організацій,
транспортних засобів спеціального призначення, для доставляння до
лікувальних закладів осіб, що перебувають у безпорадному стані, а також
осіб, які потерпіли від нещасних випадків або правопорушень і потребують
термінової медичної допомоги;
- у разі порушення водіями Правил
дорожнього руху, створення реальної загрози життю або здоров'ю громадян
вживати заходів до припинення цього правопорушення,
здійснювати перевірку документів у водіїв на
право користування та керування транспортними засобами, а також не
допускати осіб, які не мають документів або перебувають у стані
сп'яніння, до подальшого керування транспортними засобами;
- під час
виконання обов'язків члена формування використовувати за власним
бажанням свій або інший приватний транспортний засіб за згодою власника
або особи, у володінні якої він перебуває;
- застосовувати в установленому порядку заходи фізичного впливу, спеціальні засоби індивідуального захисту та самооборони.
IX. Застосування заходів фізичного впливу і спеціальних засобів
40. Члени формування під час спільного з працівниками органів
внутрішніх справ виконання покладених на них завдань з охорони
громадського порядку мають право застосовувати заходи фізичного впливу,
спеціальні засоби індивідуального захисту та самооборони, заряджені
речовинами сльозоточивої та дратівної дії, у випадках і порядку,
передбачених законом.
41. Про намір застосувати силу і спеціальні засоби члени формування
повинні попередити осіб, проти яких він здійснюватиметься (якщо це
можливо в ситуації, що склалася). Без попередження фізична сила і
спеціальні засоби можуть застосовуватися, якщо виникла безпосередня
загроза життю або здоров'ю члена формування, іншого громадянина,
працівника органів внутрішніх справ.
42. Не дозволяється застосування заходів фізичного впливу і
спеціальних засобів до жінок з явними ознаками вагітності, осіб похилого
віку або з явними ознаками інвалідності та малолітніх, крім випадків
вчинення ними групового нападу, що загрожує життю і здоров'ю людей,
членів формування, працівників органів внутрішніх справ, або збройного
нападу чи збройного опору.
43. У разі неможливості уникнути застосування заходів фізичного
впливу або спеціальних засобів члени формування не можуть перевищувати
міри, необхідної для припинення правопорушення, а також зобов'язані
звести до мінімуму можливість заподіяння шкоди здоров'ю правопорушника
та інших громадян. У разі заподіяння такої шкоди члени формування
забезпечують надання допомоги потерпілим у найкоротший термін.
44. Про поранення або смерть правопорушника, що сталися внаслідок
застосування заходів фізичного впливу і спеціальних засобів, члени
формування повинні негайно сповістити відповідні органи внутрішніх справ
і прокуратури.
45. Перевищення повноважень із застосуванням сили, а також
спеціальних засобів тягне за собою відповідальність згідно із законом.
46. Члени формування, які мають дозвіл органу внутрішніх справ на
придбання, зберігання і застосування спеціальних засобів самооборони,
заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії.
вправі під час виконання своїх обов'язків разом з працівниками органів
внутрішніх справ застосовувати власні або видані їм спеціальні засоби
для:
- самозахисту і захисту громадян від нападу та інших дій, що створюють загрозу їх життю або здоров'ю;
- припинення групових порушень громадського порядку;
-
відбиття нападу на будівлі, приміщення державних і громадських
організацій, підприємств, установ, транспортні засоби, а також громадян
та їх особисту власність;
- затримання і доставляння до органу
внутрішніх справ, громадського пункту охорони порядку осіб, які вчинили
адміністративні правопорушення чи злочин, продовжують заподіювати шкоду
оточуючим громадянам або чинять опір;
- припинення в разі потреби опору працівникам органів внутрішніх
справ, іншим особам, які виконують службові або громадські обов'язки з
охорони громадського порядку та боротьби із злочинністю.
47. Членам формування забороняється під час виконання своїх
обов'язків з охорони громадського порядку використовувати холодну та
вогнепальну зброю, в тому числі мисливську, яка згідно із законодавством
перебуває в їх особистому користуванні.
X. Джерела надходження, порядок використання коштів та іншого майна формування
48. Майно формування становлять основні фонди та обігові кошти, а
також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному
балансі.
49. Майно формування може формуватися за рахунок майна, переданого органами місцевого самоврядування,
підприємствами, установами і організаціями та фізичними особами для
забезпечення його діяльності, у тому числі службових приміщень,
необхідного інвентарю та засобів зв'язку;
50. Джерелом фінансування формування є:
- кошти або майно, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань;- членських внесків;
- пасивних доходів;
-
дотацій або субсидій, отриманих з державного або місцевого бюджетів,
державних цільових фондів або у межах благодійної, у тому числі
гуманітарної допомоги чи технічної допомоги, що надаються відповідно до умов міжнародних договорів, згода та обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
51. Формування може користуватися на договірних засадах майном
юридичних і фізичних осіб, у тому числі транспортними засобами,
інвентарем та засобами зв'язку.
52. Органи внутрішніх справ можуть у разі потреби надавати на
договірних засадах формуванню на період його чергування або проведення
цільових заходів мобільні радіотехнічні та спеціальні засоби, інші
предмети екіпіровки нарядів.
53. Формування провадить фінансово-господарську діяльність та веде бухгалтерський облік і звітність в установленому порядку.
54. Формування є неприбутковою організацією та не має на меті одержання прибутку.
55. Формування не має права займатися підприємницькою або іншою діяльністю, що має на меті одержання прибутку.
56. У разі ліквідації формування, його активи не можуть
перерозподілятись між його членами, а передаються іншій неприбутковій
організації відповідного виду, або зараховуються до державного бюджету.
XI. Відшкодування витрат на
використання приватних транспортних засобів та відшкодування збитків,
заподіяних майну члена формування під час виконання ним своїх обов'язків
62. У разі порушення формуванням вимог законодавства щодо його
діяльності за заявою реєструючого органу або прокурора його діяльність
може бути заборонена за рішенням суду в установленому законом порядку.
63. Ліквідація формування проводиться призначеною загальними зборами комісією.
64. З дня призначення ліквідаційної комісії до неї переходять
повноваження з управління справами формування. Ліквідаційна комісія
публікує інформацію про ліквідацію формування в одному з друкованих
засобів масової інформації із зазначенням терміну подання кредиторами
своїх претензій, оцінює наявне майно формування, виявляє його дебіторів і
кредиторів та розраховується з ними, вживає заходів до сплати боргів
формування третім особам, а також його членам, складає ліквідаційний
баланс та подає його загальним зборам.
65. Майно і кошти формування після розрахунків з оплати праці осіб,
які працюють на умовах найму, та виконання зобов'язань перед кредиторами
використовуються для виконання статутних завдань.
66. Майно, передане формуванню у користування, повертається у натуральній формі.
67. Після ліквідації формування реєструючий орган приймає рішення щодо скасування запису про його реєстрацію.