|
|
Каталог статей |
|
Як раніше жили без слова «креативний»?
Як раніше жили без слова «креативний»? Питання суттєве, бо останнім
часом ввернути модне словечко стало, вибачте за тавтологію, модно. Але
нове слово можна пережити і проковтнути вдавшись до тлумачних словників
та з’ясувавши, що без нього можна було б прожити і не вмерти. «Прожити і
не вмерти!» - гарне гасло для довгого і щасливого життя… Назва
міжнародного форуму "Єлисаветград – креативне місто" оголила ще одну
проблему – проблему міста, міста якого немає на мапі, міста ретро-мрії
російських шовіністів.
Так що «креативного» відбулося в Кіровограді, який 21-й рік силоміць
знову перетворюють у ретро-мрію російських шовіністів Єлисаветград ? 21
січня вперше в Україні у Кіровограді відбувся Міжнародний форум
"Єлисаветград – креативне місто". У рамках форуму спеціальний гість -
британський експерт зі світовим ім'ям з інноваційних технологій, гуру у
питаннях розвитку міст Чарльз ЛЕНДРІ – упродовж 5 днів «вимірював пульс
міста», знайомлячись з його політичною та культурною елітою,
представниками місцевого бізнесу, учнями і студентами. Адже для
концепції креативного міста Чарльза ЛЕНДРІ, як і для поняття креативу в
цілому, основоположними засадами є творчість, мистецтво у всіх його
проявах, що не просто поліпшує умови життя чи навколишнє середовище, яке
оточує жителів певної території, це, перш за все, самі люди, їхня
здатність образно мислити, уявляти і втілювати в життя власні ідеї.
«Людський розум, бажання, мотивація, уява і творчий потенціал замінюють
основні ресурси – місцезнаходження, природні надбання і доступ до ринку.
Креатив тих, хто живе і керує містами, визначає майбутній успіх
територій», - стверджує Ч.ЛЕНДРІ. Сьогодні новою валютою за глобальними
мірками, як доводить британський соціолог, стали уява і творчість.
Разом з британським експертом взяли участь у форумі фахівці з Росії та
українські знавці розвитку та брендингу міст. Ідею креативного міста з
огляду на українські реалії життя проаналізували директор Київського
центру соціальних досліджень «Софія» Володимир ЛУПАЦІЙ та директор
Київського інституту трансформації суспільства Олег СОСКІН. Президент
«Дому Європи» із Санкт-Петербурга Ніна ЛІТВІНОВА представила концепцію
міста, яке повинно постійно навчатися. А от ідеї брендингу міста,
розроблені московським експертом Європейського інституту маркетингу
Денисом ВІЗГАЛОВИМ саме для Кіровограда, дістали чимало схвальних
відгуків від учасників форуму. Озвучив кілька пропозицій для Кіровограда
і київський політтехнолог Денис БОГУШ.
Разом із усіма мерами міст Кіровоградської області форум відвідали
міські голови Миколаєва, Житомира, Алчевська, Кривого Рогу, Черкас та
представники мерій Львова і Вінниці. Адже організатори заходу ставили
собі за мету надати керівникам не лише Кіровограда, а й інших
українських міст практичні знання з інноваційних стратегій розвитку
територій, інститутів самоврядування та громадянського суспільства.
Ініціатор проведення у Кіровограді міжнародного форуму, голова
Кіровоградської облдержадміністрації Сергій ЛАРІН висловив сподівання,
що форум сприятиме налагодженню якісно нового діалогу між місцевою
владою і громадою (як того вимагає Президент України – бути обличчям до
людей), і надасть нового імпульсу для розвитку Кіровограда. "Наше
завдання працювати на регіон, на Україну. І тоді нас поважатимуть у
світі, з нами рахуватимуться, і ми дійсно станемо центром Європи", -
підкреслив С.ЛАРІН.
Перший заступник голови Кіровоградської обласної ради Олександр ШАТАЛОВ,
окреслюючи мету і завдання форуму наголосив, що місцева влада серйозно
зайнялася вирішенням проблеми відтоку молодих кадрів з міста. Молодих
амбітних людей з кожним роком все менше й менше хвилює доля рідного
міста, вони не зацікавлені в тому, аби жити і працювати у Кіровограді.
«Міжнародний форум «Єлисаветград – креативне місто» – це початок
створення довгострокової програми стратегічного розвитку Кіровограда,
пов’язаної із маркетингом та брендингом території», - зазначив він.
Пишуть, що процес творення «креативного міста» поступовий і може бути
досить тривалим. Але, як запевнив Ч.ЛЕНДРІ, проведення подібного заходу у
Кіровограді – це вже прояв креативності, тому можна з упевненістю
стверджувати, що старт для творення успішного креативного міста вийшов
вдалим. Але того міста немає на мапі, а значить мабуть немає за що, і з
кого питати за результат. Але PR здійснено, і курява міжиочі пущена.
Креатив і креативність – як слово, так і саме поняття не нове. Бути
креативним – це на часі?! Скоріш – це вже норма. Сьогодні термін
"креативність" застосовується у будь-якій галузі і сфері життя.
Креат́ивність — (лат. creatio — створення) — новітній термін, яким
окреслюються «творчі здібності індивіда, що характеризуються здатністю
до продукування принципово нових ідей і що входять в структуру
обдарованості в якості незалежного фактора». Раніше у літературі
використовувався термін «творчі здібності», однак пізніше почав
витіснятися мовним запозиченням з англійської мови (creativity,
creative). В російській мові, на думку професора І.Мілославського,
терміном «креативний» позначається творчість, що «не тільки висуває
ідеї, але й доводить їх до конкретного практичного результату. А слово
«творчий» (рос. творческий) залишається зі своїм вихідним значенням, що
не розрізняє діяльність результативну й, навпаки, безрезультатну.»
От і виходить, що креативний план в стадії творіння, а справжня
креативність дуже далеко, бо до нествореного плану потрібні відсутні
чималі кошти. Але, як зручно говорити красиво, як про майбутнє Великих
Васюків – всі слухають, хтось можливо захоплено вірить, але якщо
тряхнути головою, то марево розсіюється і навкруги з’являється дійсність
з ритвинами на вуличному асфальті, будинки з дірявими дахами та інші
«принади» реального життя. А до того зіяє велика глибока прірва між
креатином форумів, на які до речі йдуть чималі гроші, і дійсністю, що
стоїть понуро і невиправно з «укором в очах» через брак згаданих раніше
грошей. Креатив життя набагато відстає від креативу не збиткових
фантазій та марень, в яких комусь зручно існувати… Все для креативу,
«все для людей» ?
Як раніше жили без слова «креативний»? Питання суттєве для
сьогодення, бо останнім часом ввернути модне словечко стало, вибачте за
тавтологію, модно. Але нове слово можна пережити і проковтнути вдавшись
до тлумачних словників та з’ясувавши, що без нього можна було б прожити і
не вмерти. А от креатин, вибачте за настирне нагадування, грошей
просить, яких всюди не вистачає досі «некретивному», але реально
присутньому на всіх мапах місту Кіровоград. Вартість та кошторис форуму
не розголошується, і не обговорюється, але зрозуміло, що якусь цілу
вулицю заасфальтувати б вистачило.
Анатолій Авдєєв
|
Категорія: Мої статті | Додав: graf (04.02.2012)
|
Переглядів: 431
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|
Copyright MyCorp © 2024 |
|
|
|