Напередодні Нового 2012 року влада Кіровоградщини підготувала не дуже
приємний сюрприз для прихильників театрального мистецтва. Без будь-яких
на те причин та без дотримання чітко визначеної законом процедури, було
змінено директора Кіровоградського Академічного театру
ім.Кропивницького.
Директором театру корифеїв довгий час був народний артист України,
відомий і талановитий режисер, який любить класику і має на будь-що свій
мистецький погляд. Його називають глибоко моральною та чесною людиною,
яка не потрібна владі під час ремонту театру, коли освоюються величезні
кошти і можна щось «умікнути».
Директор Львівського театру ім.Заньковецької висловив думку, що
однією з причин звільнення Ілляшенка є те, що він глибоко національний
режисер, який любив і створював українські образи, як за класичними
творами, так і за сучасними, а це зовсім не пріоритет теперішнього
керівництва держави. От влада й вирішила, що треба як найшвидше
позбутись цього чесного директора-націоналіста.
За законом, рішення про зняття з посади директора театру мало бути
прийняте на сесії обласної ради, за поданням профільної комісії з питань
освіти і культури. Але ж в нашій країні всім глибоко чхати на ті
закони… Тому, як не дивно, рішення про звільнення Ілляшенка винесла
комісія з питань власності. На сесії обласної ради це питання навіть не
стояло в порядку денному, його просто підписав голова облради Микола
Ковальчук. Для таких як він, видно, закон не писаний, для них існує
правило – «Закон це Я!».
Що ж натомість? Обласне керівництво вирішило зробити директором
театру «заслуженого працівника культури» (а цей рівень значно нижчий від
«народного артиста» Ілляшенка), керівника хореографічного(!) ансамблю
«Конвалія» Ігоря Спінула. Навіть чудове обґрунтування для цього
придумали – мовляв, Спінул гарний менеджер (з його то хореографічною
освітою) і саме він зможе виправити ситуацію з ремонтом приміщення
театру. А колишній директор, за словами губернатора, не схильний до
ремонту та будівництва (виходить,що Спінул ще й знаний будівельник).
Правда, влада не подумала, що це обґрунтування буде виглядати просто
смішним в очах думаючих громадян (напевне, це не їхній електорат). Адже
вже після першої прес-конференції нового директора стало ясно, що його
призначено не через професійні якості, а через політичні уподобання. Пан
Спінул розмовляє виключно російською мовою і для нього це «принципове
питання». Про чесність нового директора ніде і ніхто не чув.
Дана подія збурила громадськість Кіровоградщини. Люди не змогли
залишитись осторонь такого свавілля влади в питанні культурної та
духовної перлини краю – театру корифеїв. У місті відбуваються мітинги та
флеш-моби на захист Михайла Ілляшенка. Актори театру також беруть
участь у всіх можливих акціях і навіть не виходять до глядачів на
поклін, демонструючи своє ставлення до такого ганебного рішення влади.
На захист колишнього директора виступили знані діячі культури нашої
країни – Ада Роговцева, Богдан Ступка, Федір Стригун, Лесь Танюк, а
також лідери опозиційних політичних сил.
Голова Кіровоградської обласної організації політичної партії «УДАР
Віталія Кличка» Анатолій Ревенко на своїй прес-конференції заявив про
те, що свою підтримку театралам висловив і Віталій Кличко. За словами
пана Анатолія, його команда дослідила історію подібних змін
директорів-митців на директорів-менеджерів (скоріше горе-менедженрів) і
стикнулася з тим, що це завжди було на гірше.
До прикладу взяли Житомирський драматичний театр, в якому знаного
режисера та народного артиста Леоніда Данчука замінили на знаного
«менеджера», а точніше статистку Наталю Ростову (чи може обрали її
завдяки «мистецькому» прізвищу?).
Після її приходу до керівництва різко зменшилась кількість нових
постановок, з 9 при колишньому директорі до 2 вистав (і то не
повноцінних, а легких жанрів – ситкоми та еротичні нариси). А весь
річний репертуар, майже повністю складається з вистав, поставлених за
часів Данчука, та гастролей сусідніх театрів. Та найпринизливішим є те,
що левова частина часу віддається не на вистави, а для шоу гастролюючих
зірок та на виставки-продажі, звичайно з цього ж можна мати величезні
прибутки, які не порівняти з тим, що можна заробити за театральні
вистави. От і виходить, що Житомир залишився без храму мистецтва.
Подібне сталось і з Полтавським театром. На думку Анатолія Ревенка,
доля Кіровоградського театру не буде відрізнятись від вище названих.
Тому він закликав громадськість не припиняти боротьбу за відновлення
справедливості і пообіцяв й надалі підтримувати Михайла Ілляшенка.
Театр необхідно відстояти.
Олена Сінченко, партія «УДАР Віталія Кличка».
http://maidan.org.ua/2012/02/teatry-neobhidno-vidstoyaty/
|