«Гречка» продовжує відслідковувати ситуацію, що склалася довкола Кіровоградського обласного академічного українського музично-драматичного театру ім. М. Л. Кропивницького.
Про конфлікт в колективі , хід конкурсу на посаду директора театру,
нові «прогресивні» методи залучення глядача – читайте далі в матералах
журналістів порталу.
«Хулігани ! Зрєнія лішают!»
Попри публічні запевнення в. о. директора театру Ігоря Спінула
в тому, що ситуація в театрі спокійна, факти говорять про
протилежне. Автор цієї публікації протягом тижня не раз телефонував
керівнику відділу зв’язків з громадськістю УМВС в Кіровоградській області Віталіні Бевзенко , щоб з’ясувати, чим же закінчилася перевірка в театрі, ініційована Сергієм Ларіним.
І коли ще в понеділок правоохоронці планували виконати доручення
губернатора всього за кілька днів, то в суботу перевірку ще й не думали
завершувати. Очевидно, справа затягується через нові обставини.
Як стало відомо журналістам «Гречки», наступного ж дня після нашого спілкування
з ймовірними жертвами залякування, Ярослав Турчин заніс заяву про
погрози на його адресу з боку окремих працівників театру до Ленінського
райвідділу міліції.
З цього зрозуміло одне: після заяви до міліції вже ніхто не зможе стверджувати, що ситуація в театрі спокійна.
Ігор Спінул
Ніхто не хоче бути директором
Першого березня сплив термін реєстрації кандидатів на участь у
конкурсі на посаду директора театру корифеїв. Кількість бажаючих
обійняти цю посаду викликала неабияке здивування в заступника
начальника управління культури та туризму Кіровоградської ОДА Валентини Животовської.
- Дійсно дивно, ми вважали, що конкурс відбудеться і буде
багато бажаючих. Можливо, завадили всі ці події в театрі і такий
резонанс. Можливо, щось стримує людей. І мабуть ми десь не допрацювали. Я
намагатимусь впродовж цього місяця зустрічатися з тими потенційними
кандидатами, які можуть стати керівниками.
- І навіть сьогоднішній в.о. не подав документи?
- Він подав документи, але потім відкликав, тому що коли
один претендент, то ніякого конкурсу не було б і його призначили б як
одного кандидата.
- У вимогах до учасників конкурсу так і не з’являться вимоги про
наявність театральної освіти. Головним лишатиметься ефективний
менеджмент і креативний підхід? І власне , Ігор Спінул скільки ще
виконуватиме обов’язки директора театру?
- Допоки не буде рішення сесії обласної ради про
призначення директора. У вимогах до учасників конкурсу не відбудеться
жодних змін. А у кандидатів є ще один місяць, щоб надати свої заявки.
- Що, окрім нового директора, чекає театр найближчим часом?
- Відзначення 130 -річчя, постановка нових вистав.У
найближчих планах по галузі – кілька планових комплексних перевірок
закладів комунальної власності. Серед них і театру. Потім буде музичне
училище, бібліотека ім. Чижевсьокого і обласна філармонія.
Михайло Ілляшенко
Михайло Ілляшенко, екс-директор обласного театру
,одразу після оголошення конкурсу повідомив журналістам «Гречки» , що не
братиме в ньому участь, оскільки сумнівається в його прозорості та
компетентності членів журі :
- Я не розумію принципу , за яким сформовано цю комісію.
Там присутні всі фахівці в своїх галузях, але вони не мають права на
визначення керівника театру. Тому що жоден з них не є фахівцем у
театральній справі. І я в принципі не розумію, що таке конкурс на посаду
директора. Повинні бути дотримані наступні принципи: вища театральна
освіта,стаж робот головним режисером, директором не менше 5 років, стаж
роботи режисером-постановником. Театр – це дуже серйозна справа, щоб
ставитися до нього на хутірському рівні.
Ефективний менеджмент
Від обурених батьків учнів однієї з кіровоградських шкіл, журналісти «Гречки» дізналися про оголошення наступного змісту: «В неділю, 4 березня всі батьки йдуть в театр. ОБОВ’ ЯЗКОВО! Терміново здати гроші, 15 грн.»
Ефективний менеджмент
В управлінні освіти розводять руками і запевняють, що нічого про це не знають: « Це власні домовленості театру з директорами шкіл і в цьому немає нічого поганого».
В театрі ситуація відома, і нам залюбки розповідають деталі:
- Ми домовляємось безпосередньо зі школами. З батьками,
вчителями, директорами навчальних закладів. Запрошуємо всі школи. Це
виховна робота. Батьки мають же знати, що таке театр, розширювати
власний світогляд. Тож всі задоволені, а відвідини театру відбуваються
за власним бажанням, без жодного примусу.
Микола Леськів
Фото: Артем Дубовик