Раціональний
проект маршрутної мережі Кіровограда розроблятиме Харківський національний
автомобільно-дорожній університет. Нинішнього
року міська влада за допомогою студентів та науковців Кіровоградського національного
технічного університету вже провела обстеження пасажиропотоків, до речі, як писали ЗМІ забезкоштовно. Його результати мали стати основою для подальшої розробки нової,
оптимізованої схеми маршрутів громадського транспорту та базою для проведення
конкурсу на право перевезення пасажирів.
Однак контролюючі органи вказують на те, що цього
замало. Зокрема територіальне відділення
Антимонопольного комітету запропонувало міській владі провести оптимізацію
маршрутної мережі за науковим підходом, доручивши проведення даної роботи
компетентним науковим установам.
З цього приводу члени робочої групи щодо організації
обстеження пасажиропотоків на міських маршрутах електро- та автомобільного
транспорту загального користування зібрались на робочу нараду під головуванням
першого заступника міського голови Василя Дзядуха та за участі начальника
управління розвитку транспорту та зв’язку міської ради Ольги Гонтарь. Вони
розглянули зауваження обласного територіального відділення АМК України щодо
використання результатів науково-дослідних робіт, проведених КНТУ та розглянули
питання проведення оптимізації та розробки раціонального варіанту мережі
автобусних маршрутів загального користування та визначення наукових установ,
спроможних здійснити таку роботу.
З огляду на те, що КНТУ не має
відповідної ліцензій на проведення вище зазначених робіт та необхідного
програмного забезпечення, було прийнято рішення укласти угоду з Харківським
національним автомобільно-дорожнім університетом, який має всі необхідні ліцензії
та наукову базу для проведення даного типу робіт, а саме розробку раціонального
варіанту маршрутної мережі Кіровограда.
Даний вищий навчальний заклад має
досвід відповідної роботи, адже співпрацював з аналогічних питань із Сумською,
Запорізькою та іншими міськими радами, тож не відмовив у допомозі й
Кіровоградській. У
запропонованому варіанті угоди чітко вказані терміни виконання робіт, поділених
на два етапи – до 15 серпня і відповідно до 30 листопада поточного року.
А тим часом без всяких «наукових висновків»
наобум, а можливо, і за певні хабарі, щоб прибирати конкурентів, в місті почали зникати маршрути. Останнє таке
зникнення навіть викликало бурхливі протести з перекриттям вулиць
протестантами, як це трапилося на Лелеківці через відміну маршрута №150.
Реконструкція чи реорганізація внутрішньоміських маршрутів триває майже два
роки і була проанонсова та започиткована екс-перевізником, а можливо і не зовсім
«екс», а нині першим заступником
міського голови Василем Дзядухом. Іншого
«конька», здається, у цього
посадовця і немає, а тому, мабуть, тягне
час за допомогою «науки» до кінця своєї каденції. А ще кажуть, що Василь
Онисимович має акції в тому АТП з якого пішов у владу, і тому його «прозорий
інтерес» до транспортної проблеми стає дуже зрозумілим.
Про транспортні проблеми говорити можна довго,
бо їх дуже багато. Дивує лише той факт, що волаючи про проблеми транспорту,
майже ніхто не кидає займатися цією проблемою! Значить щось в цьому є,
наприклад, на зразок невідомого для
простих городян зиску. І тут виникає
питання: « А куди, і в який «пісок» йдуть багатомільйонні державні субвенції?» Але то
вже інша історія, так само, як і куди йдуть кошти на «вивчення» проблеми та «розробки
проектів». Анатолій Авдєєв
|