В Кіровограді… зноситимуть хрест жертвам голодомору та політичних
репресій тоталітарного режиму. Явище по суті дике і сатанинське. Цей
задум чи новину старанно приховують від розголосу та приспаній і
бідній, в тому числі і духовно, місцевої громадськості і називають
інакше – перенесення хреста на інше місце, якого він не міг до
встановлення знайти довгі роки. Та ніхто не думає про те, що зносити
освячені хрести, як не крути чи не називай, є великим невиправним
гріхом. Згаданий хрест було встановлено після довгих поневірянь
активістів національно- демократичного спрямування лише в 1999 році при
тотальному спротиві з боку чиновників кіровоградської міської влади.
Один з них особисто прибувши на місце навіть провокував бійку з
учасниками акції та галасно репетував. Його політична кар’єра після
цього випадку зазнала приголомшливого фіаско. Люди кажуть, що то Бог
покарав його за гріхи.
Нині в Кіровограді ініціатором знесення освяченого меморіального
хреста виступають антиукраїнські сили, що гуртуються навколо так
званого Фонду Михайла Кутузова, що і облюбував саме це місце під
пам’ятник своєму іноземному кумиру. Мотивація їх антиукраїнської
ініціативи базується на тому, що цей загарбник і поневолювач
українських козацьких земель певний час, ще до того, як отримав
генеральські еполети, проходив службу та жив у місті.
За словами керывника обласного товаристваполытвязныв та репресованих
Выктора Полтавця рішення про перенесення меморіального хреста прийняли
келійно на містобудівній раді без участі Товариства, яке з великими
труднощами встановлювало дерев’яну пам’ятку за власной кошт.
Знесення хрестів, не лише великий гріх, але нецивілізована і ганебна
практика. В сусідніх областях, навіть на східнішій Дніпропетровщині, як
захист від нечисті, на кожному в’їзді в місто чи село стоять хрести, що
є символами Божого захисту його мешканців. В деяких місцях хрести
навіть пов’язані вишитими рушниками, які дбайливо час від часу
міняються. Подібної практики на Кіровоградщині немає. Можливо через це
край і перебуває довгі роки серед депресивних регіонів, бо Бог його не
охороняє… Культивація та занадто поблажливе численних нетрадиційних
відмінних від православних канонів вірувань та потужна підтримка не
завжди симпатизуючій українському і державницькому спрямуванню
промосковської патріархії дуже помітна та дається взнаки на моральності
одного з найбідніших регіонів української держави. Не всі в краї
схаменулися, покаялися, а дехто навіть не прокинувся від летаргічного
забуття минулого поневолення. Справжні цінності, на жаль, в уяві цих
людей розмиті та несформовані і діє підмінена колонізаторами
свідомість. Очевидні речі, як неучасть УПЦ МП в молебнах та згадки
патріарха з сусідньої країни при богослужіння для декого залишаються
непоміченими. Тому і виникає мораль, при якій «дурні хохли можуть
носитися з своїми хрестами» довго і микатися з ними на своїй же власній
землі за «братньою волею». Саме через це наруга над пам’яттю
українського стає можливою. Без Бога в душі, без пам’яті та
елементарної совісті та самоповаги важко збудувати щось путнє у цій
державі.
Звичайно "російський бік” нинішніх городян може говорити про
історичну пам’ять та якусь духовність, але голoвною обстаниною є те, що
і історична пам’ять і духовність у поневолювача і поневоленого завжди
були різні, і земля ця завжди була українською, де варто було б
українське і шанувати, а не нагадувати щоразу про колишнє ярмо на шиї,
та заподіяні рани і мозолі. Анатолій Авдєєв
http://h.ua/story/104920/
|